• صفحه نخست
  • درباره موسسه
  • سامانه های کیفیت طیب
  • زیست بوم طیب
  • شرکای راهبردی
  • شرکاری تجاری
  • درخواست عضویت در زیست بوم
  • ارتباط با ما
    • مدیریت کاربران

      مدیریت دسته بندی

      مدیریت محصولات

      مدیریت سازمان

      مدیریت واحد صنفی

      مدیریت صیانت

      زنجیره محصولات طیب

      مدیریت نظرات کاربران

      مدیریت چک لیست مشتری

      مدیریت چک لیست ها

      گزارش چک لیست ها

      مدیریت عنوان تب ها

      مدیریت شبکه همکاران

      مدیریت فایل ها

      پروفایل

      مدیریت محصولات من

      چک لیست های تکمیل شده

      سامانه رتبه بندی محصولات

      با همکاری آستان قدس رضوی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می شود:طرح ملی توسعه نشان «طیب»

      1399/02/14

      128

      با همکاری آستان قدس رضوی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می شود:طرح ملی توسعه نشان «طیب»

      با همکاری آستان قدس رضوی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می شود

      طرح ملی توسعه نشان «طیب»


      مدیرعامل مؤسسه کیفیت رضوی از شروع اجرای طرح ملی با موضوع توسعه نشان« طیب»  در سطح ملی و بین المللی و در زنجیره های منتخب غذایی خبر داد.

      دکتر حسین زمانی در گفت وگو  با خبرنگار قدس گفت: مأموریت مؤسسه کیفیت رضوی ارتقای کیفیت زندگی است و در این زمینه فعالیت ها و پروژه هایی تعریف شده تا از طریق اجرای آنها، سبک زندگی اسلامی- ایرانی مطلوب در بین عموم افراد جامعه ترویج شود.

      وی افزود: طرح توسعه نشان طیب در زنجیره های منتخب غذایی در سال گذشته توسط این مؤسسه به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه شد و با توجه به اهمیت ارتقای سیستم های کیفیت در زنجیره های غذایی و نقش آن در ارتقای ارزش افزوده و ایمنی محصولات تولیدی داخل که طرح مهم و بسیار کلیدی به شمار می آید، این طرح تصویب و عملیات اجرایی آن از ابتدای سال جاری توسط مؤسسه کیفیت رضوی آغاز شد.

      وی اضافه کرد: زنجیره های منتخب غذایی در این طرح براساس مزیت های ملی، منطقه ای و اولویت های غذایی انتخاب شده و شامل: زنجیره نان، زعفران، خرما، برنج، گوشت و پسته هستند. زمانی خاطرنشان کرد: دراین پروژه تمامی مراحل از مزرعه تا مصرف، تحت کنترل و مدیریت کیفیت قرار می گیرند و علاوه بر این ها در قالب این پروژه، تدوین چندین استاندارد بر اساس مبانی طیب و ارائه آن به سازمان ملی استاندارد نیز لحاظ شده است. وی خاطرنشان کرد: این طرح یک برنامه تحقیقاتی بوده که فقط به تولید علم نمی پردازد، بلکه تمامی سازوکارهای لازم برای تجاری سازی نوآوری و خلق ثروت از دانش را هم مورد توجه قرار می دهد.

      مدیرعامل این مؤسسه متذکر شد: در این پروژه، فعالیت هایی نیز برای ایجاد « ذائقه طیب» در جامعه پیش بینی شده است تا مصرف کنندگان علاوه بر آشنایی با معیارهای غذای طیب، آنها را از تولیدکنندگان مطالبه کنند.

      وی خاطرنشان کرد: همچنین سازوکارهایی برای پیوند نهادهای علمی، تولیدی و تجاری نیز در این طرح پیشبینی شده تا از طریق استانداردسازی زنجیره های تولید تا مصرف، چالش های مربوط به هر یک از زنجیره های ذکر شده نیز برطرف شود.

      زمانی ادامه داد: یکی از آثار این طرح ارتقای کیفیت، کاهش ضایعات و افزایش ارزش محصولات مزبور در بازارهای جهانی است و استقرار سیستم های کیفیت مانند رهگیری و اصالت سنجی بین 5 تا 10 برابر می تواند ارزش صادراتی محصولات کشور را بالا ببرد.

      مؤسسه کیفیت رضوی با هدف ارتقای کیفیت سبک زندگی بر اساس معیارهای اسلام ناب محمدی در اردیبهشت 1397 تأسیس شد. مؤسسه این هدف را از طریق طراحی الگوهای ارزیابی کیفیت و رتبه بندی بر اساس مبانی اسلام و تجاری‌‌سازی نشان طیب به‌عنوان برترین نشان کیفیت پیگیری می‌کند؛ طیب نشانی است که به کالاها و خدمات متقاضی و واجد شرایط اعطا می‌شود.

      دفتر مشهد : مشهد مقدس بلوار سجاد تقاطع جانباز ساختمان روزنامه قدس طبقه دوم موسسه کیفیت رضوی

      دفتر تهران : شهرک غرب، میدان صنعت، بلوار خوردین، بعد از چهارراه هرمزان، پلاک 5، سازمان اقتصادی رضوی

      راهنمای ثبت نام

      آستان قدس رضوی

      سازمان اقتصادی رضوی

      05137636690

      09156621493

      rqi@razavi.ir

      ثبت نام در سامانه طیب