یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک محصول یا خدمت، کیفیت آن است. دارا بودن کیفیت یک مقوله است و حفظ کیفیت، مقوله‌ای دیگر. هر تولید‌کننده محصول و یا ارائه دهنده خدمت برای افزایش مشتریان خود می‌بایست در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات خود اقداماتی را تدبیر نماید. این تدابیر معمولاً خود را در پیاده‌سازی سیستم‌های کنترل کیفیت و تضمین کیفیت و بعضاً در ایجاد دفتار تحقیق و توسعه نشان می‌دهند. اما مهم‌ترین برهان برای سنجش کیفیت، رضایت مشتریان و نظر ایشان در مورد محصول یا خدمت است. بهترین ارزیابان، مشتریان هستند. پس باید بهترین راه‌ها را برای دریافت نظرات مشتریان ایجاد نمود. ارزیابی کیفیت در صورتی که نتواند خود را در رضایتمندی مشتری نشان دهند، عملاً بی تأثیر خواهد بود.

مؤسسه کیفیت رضوی به عنوان متولی ایجاد زیرساخت حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات و خدمات آستان قدس رضوی، «سامانه نظارت همگانی بر محصولات برند رضوی» را راه‌انداری نموده است تا از این طریق، نظرات، شکایات و پیشنهادات مشتریان را دریافت نموده و تدارکات لازم برای جلوگیری از ایجاد نارضایتی را فراهم آورد.

«سامانه نظارت همگانی بر محصولات برند رضوی» تفاوتی اساسی با سایر درگاه‌های ثبت نظر مشتریان دارد. هر کس در صورت مشاهده ایرادی در محصولات برند رضوی که ناشی از رعایت نشدن استانداردهای الزامی باشد و یا حقوق مصرف‌کننده را ضایع نموده باشد، می‌تواند مشکل مربوطه را در سامانه ثبت نموده و با پیگیری وضعیت رسیدگی به مشکل از طریق سامانه، حقوق ضایع شده خود را دریافت نموده و یا به پاس نظارت بر کیفیت محصولات برند رضوی، پاداشی از مؤسسه کیفیت رضوی به نیابت از آستان قدس رضوی و مجموعه تولیدی مربوطه دریافت نماید.

این فرآیند باعث می‌شود کیفیت محصولات به طور مستمر افزایش یافته و در مواردی که مسئله‌ای باعث بروز مشکل شده باشد، به سرعت برطرف گردد. فرآیند نظارت همگانی یکی از اقداماتی است که در راستای شفافیت در خدمت‌رسانی و پاسخگویی مجموعه‌های آستان قدس رضوی طراحی شده و عموم مردم می‌توانند در این فرآیند شرکت نمایند.

از تمامی هموطنان عزیز دعوت می‌شود با شرکت در طرح نظارت همگانی بر کیفیت محصولات برند رضوی، ما را در بهبود هرچه بیشتر کیفیت محصولات یاری نموده تا بتوانیم محصولاتی درخور مشتریان خود تولید و عرضه نماییم.

تکمیل فرم