• صفحه نخست
  • معرفی موسسه
  • نشان طیب
  • خدمات الکترونیک
  • اخبار
  • همکاری با ما
  • ارتباط باما
    • مدیریت کاربران

      مدیریت دسته بندی

      مدیریت محصولات

      مدیریت سازمان

      مدیریت واحد صنفی

      مدیریت صیانت

      زنجیره محصولات طیب

      مدیریت نظرات کاربران

      مدیریت چک لیست ها

      گزارش چک لیست ها

      مدیریت عنوان تب ها

      مدیریت شبکه همکاران

      مدیریت فایل ها

      پروفایل

      چک لیست های تکمیل شده

      سامانه ارزیابی کیفیت

      1399/02/14

      128




      1-  سامانه ارزیابی کیفیت

        سامانه ارزیابی کیفیت یک ابزار تعاملی برای ارتقای کیفیت و صیانت از برندها می باشد. این سامانه خدمات زیر را ارائه می دهد:


      84-1


      • شناسنامه کیفی محصول

      • رهگیری فرایند تولید محصول (مواد اولیه و منشأ یا مبدأ تولید، فرایندهای تولید تا بسته بندی)

      •  نشان طیب (زمان دریافت، دوره اعتبار و درجه نشان با توجه به شاخص های نشان طیب)

      •  اصالت سنجی (مجموعه مستندات معتبر در زمینه اصالت، سلامت و حلیت مواد اولیه، فرایندها و ...)

      • راهنمای مصرف (دستورالعمل های استفاده بهینه از منابع و قابلیت های محصول)

      • دریافت نظرات مصرف کنندگان (درگاه ثبت نظرات مشتریان در هر کدام از بخش های ذکر شده)

      •  رتبه بندی کیفی محصول (رتبه کیفی محصول با توجه به شاخص های طیب)

      •  اتصال به درگاه‌های فروش (امکان سفارش خرید، استعلام های مورد نیاز و ... )

      •  اتصال به سامانه خدمات پس از فروش (استفاده از خدمات پس از فروش و مشاوره های مرتبط با محصول)



      در شکل زیر یک نمونه از استقرار سامانه برای محصول روغن زرد حیوانی نمایش داده شده است.

       





      2- روش ارزیابی و امتیاز دهی

       تولید کنندگانی که متقاضی ارزیابی کیفیت یا صیانت از برند خود هستند بایستی ابتدا سامانه ارزیابی کیفیت را بر روی محصولات یا مکان ارائه خدمت خود نصب نمایند. در این سامانه فرایند ارتقای کیفیت محصولات و خدمات توسط تولید کننده، ارزیاب تخصصی و مصرف کننده رصد و ارزیابی می­شود؛  تولید کننده و ارزیابی تخصصی درگاه­های اختصاصی برای ارزیابی دارند؛ مصرف کننده هم با اسکن کردن کد شناسه درج  شده بر روی برچسپ اصالت­ سنجی به درگاه ارزیابی و دریافت اطلاعات مورد نیاز وارد می­شود.

      در مدل تصویری زیر ضریب تأثیر ارزیابی هر کدام از عوامل اصلی مؤثر بر کیفیت نشان داده شده است:


      24-10




      3- تولید کننده (خودارزیابی)

      واحدهای عضو سامانه ارزیابی کیفیت، موظف هستند اطلاعات و مستندات مربوط به تولید محصول خود را بر اساس راهنمای ورود اطلاعات تولید کننده به صورت اداوری در سامانه ثبت نمایند. برای درگاه خودارزیابی ضریب تأثیر 20% در نظر گرفته شده است که با امتیاز حاصل از ارزیابی تخصصی و مشتریان (با احتساب ضریب تأثیر هر کدام) جمع خواهد شد و رتبه کلی هر واحد بر اساس آن تعیین می گردد.




      4- ارزیابی از نگاه مشتریان (نظارت عمومی)


      واحدهای تحت پوشش نشان طیب موظف هستند با نصب برچسپ شناسه محصول ، بر روی محصول یا نصب نماد آن در معرض دید مخاطبان، این امکان را فراهم نمایند تا مشتریان واحد تحت پوشش، کیفیت محصولات و یا خدمات ارائه شده را ارزیابی کنند؛ الگوریتم ارزیابی توسط مؤسسه کیفیت رضوی ،  طراحی و بر روی سامانه ارزیابی کیفیت نصب می گردد. 





      5- ارزیابی تخصصی (کارگزاران ارزیابی)

      ارزیابی کیفیت همه واحدهای تحت پوشش سامانه ،  یکی از وظایف اصلی کارگزاران مؤسسه می باشد. آنها موظف هستند طبق برنامه دوره ای، از طریق درگاه اختصاصی سامانه ارزیابی کیفیت، واحدهای تحت نظارت خود را ارزیابی نمایند؛ نتیجه این ارزیابی نیز در رتبه کلی واحدها به صورت دوره ای اعمال می گردد.

      تبصره: با توجه به اینکه در بسیاری از معیارها نشان طیب تکمیل کننده و تایید کننده استانداردهای کیفیت مانند استانداردهای ملی، ایزو، حلال و ارگانیک می باشد در صورت برخورداری از نشان ها یا استانداردهای کیفیت مورد تایید مراجع رسمی، فرایند ارزیابی مؤسسه بر اصالت سنجی گواهینامه ها، اعتبارسنجی مراجع اعطاءکننده و نظارت بر روند پیاده سازی آن متمرکز خواهد بود.

       


      سامانه ارزیابی کیفیت برای برندها

      سامانه ارزیابی کیفیت،  فرهنگ نظارت عمومی بر کیفیت محصولات و خدمات را توسعه می دهد، ارتباط صاحبان برندهای تجاری با مشتریان را تقویت می کند. این سامانه قابلیت نصب در محیط های ارائه خدمات و سازمان ها را نیز دارد و از آن می توان به عنوان ابزار ارزیابی کیفیت، رتبه بندی و صیانت از برندها نیز استفاده نمود.

      مؤسسه کیفیت رضوی با هدف ارتقای کیفیت سبک زندگی بر اساس معیارهای اسلام ناب محمدی در اردیبهشت 1397 تأسیس شد. مؤسسه این هدف را از طریق طراحی الگوهای ارزیابی کیفیت و رتبه بندی بر اساس مبانی اسلام و تجاری‌‌سازی نشان طیب به‌عنوان برترین نشان کیفیت پیگیری می‌کند؛ طیب نشانی است که به کالاها و خدمات متقاضی و واجد شرایط اعطا می‌شود.

      دفتر مشهد : مشهد مقدس بلوار سجاد تقاطع جانباز ساختمان روزنامه قدس طبقه دوم موسسه کیفیت رضوی

      دفتر تهران : شهرک غرب، میدان صنعت، بلوار خوردین، بعد از چهارراه هرمزان، پلاک 5، سازمان اقتصادی رضوی

      راهنمای ثبت نام

      آستان قدس رضوی

      سازمان اقتصادی رضوی

      05137636690

      09156621493

      rqi@razavi.ir

      ثبت نام در سامانه طیب