موسسه کیفیت رضوی

پیشرو و پیشران در راستای استاندارد سازی سبک زندگی اسلامی و الگوسازی از حیات طیبه

معرفی موسسه معرفی نشان طیب

موشن گرافیک معرفی موسسه کیفیت رضوی

معرفی مؤسسه

مؤسسه کیفیت رضوی با هدف ارتقای کیفیت سبک زندگی بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام در اردیبهشت 1397 توسط آستان قدس رضوی تأسیس شد. مؤسسه این هدف را از طریق طراحی الگوهای ارزیابی کیفیت و رتبه بندی و بواسطه گسترش نشان طیب به‌عنوان برترین نشان کیفیت پیگیری می‌کند.

شناسنامه راهبردی مؤسسه

چشم انداز

پیشران و پیشرو در راستای استانداردسازی سبک زندگی اسلامی و الگوسازی از حیات طیبه

مأموریت:

ارتقای سطح کیفیت زندگی بر اساس آموزه های اسلامی از طریق ارائه الگوها و استانداردهای ارزیابی کیفیت در سطح بین المللی و تجاری سازی نشان طیب

راهبردها:
  • هماهنگ سازی، شبکه سازی و هم افزایی ظرفیت های ملی و بین المللی
  • بهره گیری حداکثری از ظرفیت های آستان قدس رضوی
  • بهره گیری از تجارب و ظرفیت های جهانی
  • تأکید بر بهره مندی عموم مردم از نتایج فعالیت های مؤسسه

ارزش های اساسی مؤسسه

بهبود مستمر سبک زندگی جامعه ی انسانی
توجه به تمامی ابعاد مسئولیت اجتماعی
تأمین و حمایت از حقوق مصرف‏ کنندگان
انسجام ظرفیت‏ های علمی و اجرایی داخلی و بین‏ المللی در راستای تحقق اهداف متعالی زندگی
مرجعیت علمی در حوزه کیفیت
گسترش دید توحیدی به هستی
احیا و ترویج تعالیم و مبانی هستی ‎شناسانه اسلام ناب محمدی به دنیا، در قالب الگوهای حوزه‎ های مختلف سبک زندگی

وظایف اصلی موسسه کیفیت

وظایف اصلی مؤسسه عبارتند از :
- طراحی و اعطای نشان طیب

نشان طیب، نشانی است که با استفاده از اصول علمی و استانداردهای کاربردی و بر مبنای معارف اسلامی طراحی شده و معطوف به ارزیابی و رتبه‌بندی کیفیت محصولات، خدمات و سازمان‌ها است. محوریت و گستره اصلی این نشان بر روی حوزه‌هایی است که بر روی سبک زندگی اثرگذاری بالایی دارند. از این رو می‌توان نشان طیب را ترویج‌دهنده الگوهای سبک زندگی اسلامیِ کیفیت محور قلمداد نمود.

- صیانت از نشان‌های‌ رضوی و طیب

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک محصول یا خدمت، کیفیت آن است. دارا بودن کیفیت یک مقوله، و حفظ کیفیت، مقوله‌ای دیگر است. خوش‌نامی و آوازه محصولات از همین مسئله نشأت می‌گیرد و باید از این نام و آوازه صیانت کرد. مؤسسه کیفیت رضوی وظیفه صیانت از برند رضوی و نیز نشان طیب را بر عهده گرفته است.

- رتبه بندی محصولات، خدمات و سازمان ها

مدل رتبه بندی مؤسسه کیفیت رضوی بر اساس معیارها و شاخص های طیب تنظیم شده است. بدین منظور شاخص های مفهوم طیب با توجه به منابع دینی استخراج شده (اصالت، حلیت، برکت، آراستگی، سلامت) و بر اساس این شاخص ها، مؤلفه های سنجش کیفیت برای محصولات، خدمات و سازمان ها تدوین گردیده است. با استفاده از این الگوی رتبه‌بندی، امکان مقایسه بین موضوعات رتبه‌بندی شده به آسانی فراهم می‌گردد.

- جریان سازی علمی و شبکه سازی اجتماعی

استفاده از استعدادهای بروز یافته، یک استراتژی مؤثر در بکارگیری نخبگان هر حوزه و افزایش کیفیت دستاوردهاست. این هدف جز با ایجاد ارتباط معنادار و هدفمند بین اجزاء خبره و تأثیرگذار در جای‌جای جامعه محقق نمی‌شود. از این رو باید ظرفیت‌های موجود در جامعه را به یکدیگر متصل کرد و با ایجاد یک جریان و نهضت علمی، دامنه ارتقاء کیفیت در موضوعات مختلف را گسترش داد.

موضوعات و زمینه های فعالیت

به منظور تحقق ارتقای کیفیت سبک زندگی، تا کنون تدوین الگوهای طیب در چندین حوزه صورت پذیرفته است. از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره نمود:
o حوزه ی صنایع غذایی «نان، برنج، گوشت، خرما، زعفران، پسته»
o حوزه ی فرهنگی «کتاب کودک، انیمشین، بازی»
o حوزه ی خدمات «رستوران، گردشگری»
o حوزه ی مدیریت «سازمان طیب»
o حوزه معماری «منازل مسکونی، اماکن عمومی»

معرفی همکاران مؤسسه

نام ونام خانوادگی سمت تلفن داخلی
سید سعید امامی العریضی رئیس هیئت مدیره ۳۲۴
حسین زمانی خادمانلو مدیر عامل، نائب رئیس هیئت مدیره ۳۰۰
محمدرضا رضاپناه عضو هیئت مدیره -
محمد سهیلی معاون توسعه نشان طیب ۳۰۴
سید محسن رباط سرپوشی معاون اجرایی و منابع انسانی ۳۲۰
امیرحسین ناصرمعدلی معاون شبکه همکاری‌ها ۳۲۴
حامد تدین مدیر مالی ۳۲۶
محمود جوان جعفری مدیر پروژه صیانت از برند ۳۷۱۲۷۷۷۱
سید وحید صادق زاده مدیر آموزش و توانمندسازی ۳۰۲
محمد رسول قاضی جهانی مدیر فناوری اطلاعات ۳۲۳
مجتبی جوکار دبیر شورای تخصصی ۳۰۵
سید رضا سیادت مسئول حسابداری ۳۲۵
زهرا رحیمیان فرد مسئول امور اداری ۳۱۶
احمد رمضانی ثانی مدیر روابط عمومی و فرهنگ‌سازی ۳۲۷